Český jazyk a literatura |
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je i jejich funkci, uvede jejich výrazné představitele
rozlišuje základní literární druhy a žánry, porovná je a jejich funkci, uvede výrazné představitele (povídka, román, epická a lyrický poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry
rozlišuje významové vztahy gramatických jednotek ve větě jednoduché
rozpoznává základní rysy významného individuálního stylu autora
v písemném projevu používá správné tvary |
typické žánry literatury 19. a 20. století, proměna jejich podoby (povídka, román a jeho druhy, epická a lyrická poezie, balada, romance, poema), nové básnické směry
přívlastek postupně rozvíjející a několikanásobný
jmenné tvary přídavných jmen |
17. 6. - meziročníková spolupráce 8.B s 5.C (Učíme se navzájem: přídavná jména) |
Anglický jazyk |
Popíše osoby, místa a věci ze svého každodenního života.
Rozumí obsahu jednoduché a zřetelně vyslovované promluvy či konverzace týkající se osvojovaných témat. |
Popis sebe samého, dalších osob, prostředí, v němž žije, každodenních činností a potřeb a způsobu života za použití logicky provázaných vět.
Porozumění obsahu krátkého jednoduchého projevu zřetelně pronášeného jednou či více osobami, který se vztahuje k osvojovaným tématům (vybere, přiřadí, doplní obrázek nebo text). |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace – potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Project Explore 4, lekce 1 |
Španělský jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které se vztahují k běžným tématům. |
rozpoznávání známých slov a slovních spojení v krátkém textu z běžného života
porozumění významu slov, slovních spojení a jednoduchých vět |
Tázací zájmena a příslovce.
Multikulturní výchova - Multikulturalita |
Německý jazyk |
Rozumí slovům a jednoduchým větám, které jsou pronášeny pomalu a zřetelně a týkají se osvojovaných témat, zejména pokud má k dispozici vizuální oporu.
Stručně reaguje na jednoduché písemné sdělení.
Zapojí se do jednoduchých rozhovorů. |
Rozpoznávání známých slov a slovních spojení.
Porozumění významu slov, slovních spojení a smyslu jednoduchých vět vztahujícím se k osvojovaným tématům.
Odpovědi na krátká sdělení či otázky s použitím jednoduchých slovních spojení a vět.
Základní zdvořilostní obraty.
Jednoduché rozhovory, otázky na konkrétní informace. |
Gramatika:
Modální slovesa
Skloňování osobních zájmen.
Opakování gramatiky 8. ročníku.
Témata:
Im Restaurant - tvorba vlastního jídelního lístku,, rozšiřování slovní zásoby, prezentace scének.
Im Geschäft - úvod do tématu. |
Matematicko fyzikální základ |
načrtne a sestrojí sítě základních těles
při řešení úloh užívá dělitelnost v oboru přirozených čísel
analyzuje a řeší jednoduché problémy, modeluje konkrétní situace, v nichž využívá matematický aparát v oboru celých a racionálních čísel (nejen pomocí lineárních rovnic) |
sítě těles
nejmenší společný násobek
největší společný dělitel
slovní úlohy |
|
Člověk a společnost |
Charakterizuje soupeření mezi velmocemi a vymezí význam kolonií.
Na příkladech demonstruje zneužití techniky ve světových válkách a jeho důsledky.
Rozpozná klady a nedostatky demokratických systémů.
Kriticky přistupuje k mediálním informacím, vyjádří svůj postoj k působení propagandy a reklamy na veřejné mínění a chování lidí.
Uvede hlavní příčiny i možné důsledky některých globálních problémů současnosti pro život lidstva.
Lokalizuje na mapách jednotlivé kraje České republiky a jejich hlavní jádrové a periferní oblasti z hlediska hospodářských aktivit.
Vymezí a lokalizuje region Prahy.
Hodnotí na přiměřené úrovni přírodní, hospodářské a kulturní poměry pražského regionu. |
Kolonialismus, konflikty mezi velmocemi.
První světová válka.
Podoba demokracie po první světové válce.
Mediální informace, jejich pravdivost, ověřování, porovnávání, reklama, příklady působení, výroba vlastní reklamy.
(PT: Mediální výchova, kritické čtení a vnímání mediálních sdělení – zpravodajství a reklama.)
Problémy environmentální, nerovnoměrné rozdělení světového bohatství.
Kraje České republiky.
Charakteristika pražského regionu.
Přírodní, hospodářské a kulturní poměry Prahy. |
Svět před první světovou válkou.
Příčiny, průběh a důsledky první světové války.
Kultura a společnost na přelomu 19. a 20. století.
Prezentace k jednotlivým krajům ČR.
Diskuze ke globálním problémům. |
Estetická výchova |
porovná slyšenou skladbu z hlediska její slohové a stylové příslušnosti s dalšími skladbami
zařadí na základě individuálních schopností a získaných vědomostí slyšenou hudbu do stylového období. |
znaky hudebních stylů a slohů
hudba v proměnách času // Pr.téma - Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – šíření hudebních vzorů, globalizace umění, kultury. |
HV - hudební styly první poloviny 20.století - prezentace a kahoot
Sledování filmu ze světa umění |
Tělesná výchova |
Osvojované pohybové dovednosti tvořivě aplikuje zařazovaných sportech.
Uvádí do souvislostí zdravotní a psychosociální rizika spojená se zneužíváním návykových látek a životní perspektivou mladého člověka.
V modelových situacích odmítá drogy a jiné škodliviny jako neslučitelné se sportovní etikou a zdravím.
Posoudí různé způsoby chování lidí z hlediska odpovědnosti za vlastní zdraví. |
Míčové hry.
Doplňkové sporty.
Návykové látky. |
Loncup - stolní tenis |
Člověk a svět práce |
Ovládá jednoduché pracovní postupy při základních činnostech v domácnosti a orientuje se v návodech k obsluze běžných domácích spotřebičů.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochran při práci s nástroji a nářadím. Poskytne první pomoc při úrazu. |
orientace v návodech k použití, drobná údržba domácích spotřebičů
bezpečnost a ochrana zdraví při práci, pracovní pomůcky, první pomoc při drobných poraněních |
|
Člověk a příroda |
Rozlišuje jednotlivá geologická období podle charakteristických znaků.
Uvede příklady kladných a záporných vlivů člověka na životní prostředí a příklady narušení rovnováhy ekosystému. |
geologický vývoj, práce s geologickou mapu ČR
ochrana životního prostředí, chráněná území, globální problémy a jejich řešení. |
PT: Výchova k myšlení v Evropských a globálních souvislostech |